Besalú, Girona, Tossa de Mar, Lloret de Mar

19 april 2017 - Girona, Spanje

Vandaag hadden we voor de laatste dag Jacqueline, de gids, bij ons.

We gingen naar het dorpje Besalú, dit is een mooi, oud dorpje met mooi uitzicht over de stad, hier hebben we ook een rondleiding gehad en zijn we naar een kerk geweest, we zijn naar een soort van binnenplaats gegaan waar vroeger de joden en een aantal christenen hebben geleefd, hier hebben we uitleg over gekregen. En wat er vroeger op die plaats heeft gestaan.

Na de rondwandeling hebben we nog even vrije tijd gekregen en zijn Chiara, Britty, Sem, Ashley, Femke en ik op een terrasje gaan zitten en hebben wij hier iets gedronken. Om 11.45 moesten we weer terug zijn bij de verzamelplaats bij de bus en zijn we vertrokken richting Girona, ook hier hebben we een rondwandeling gehad van ongeveer een uur, we zijn langs de kathedraal gelopen en door het oude Joodse dorpje, hier hebben we ook bij verschillende plekken en gebouwen stil gestaan en heeft Jacqueline informatie vertelt.

Om 13.30 hadden we weer een lunch op eigen gelegenheid en een beetje vrije tijd, ik ben toen samen met Britty, Lorena, Kelly en Chiara op een terrasje een tosti gaan eten en daarna liepen we samen met de leraren weer terug naar de bus. Om 15.15 vertrokken we richting Tossa de Mar, hier liepen we weer met de gids door het oude dorpje en uiteindelijk kwamen we uit bij de uitkijktoren en kun je kijken aar het mooie uitzicht. Om 17.30 uur moesten we weer terug wandelen naar de bus en vertrokken we richting Lloret de Mar, hier reden we doorheen met de bus en Jacqueline vertelde informatie over deze stad en over de stukjes strand.

Rond 18.30 uur kwamen we weer terug in het hotel en om 19.00 uur hadden we weer het diner.

Vervolgens hadden we weer tot 22.00 uur vrije tijd en om 22.00 uur gingen we weer opstap.