Vertrek vanaf de Geusselt, aankomst Barcelona

19 april 2017 - Maastricht, Nederland

08-04-2017 / 09-04-2017

Vandaag zijn we met de bus naar Spanje vertrokken om 18.00 uur vanaf de Geusselt in Maastricht. We hebben een nachtrit gehad. Rond 21.30 hadden we de eerste stop en hierna hadden we er nog een paar tussenstops gehad.

Rond 10.00 uur kwamen we aan in Figueres hier gingen we naar het Dali museum, dit is een museum van een bekende Spaanse kunstschilder, hier hangen allemaal schilderijen die hij gemaakt heeft. Bij deze bezichtiging hadden we ook een opdracht gekregen, we moesten namelijk met een aantal verschillende schilderijen een selfie maken. Toen ik klaar was met mijn groepje, hadden we vrije tijd en gingen we Figueres bezichtigen en vervolgens gingen we op een terrasje zitten om iets te eten en te drinken. Rond 13.00 uur gingen we weer vertrekken naar het hotel met de bus.

Rond 14.30 uur zijn we aangekomen in Spanje, Malgrat de Mar, bij ons hotel genaamd Sorra Daurada Splash. We hebben alle spullen uit de bus gehaald en de koffers gepakt, we moesten voor het hotel wachten en de leraren gingen de kamers inchecken. Ondertussen komen we erachter dat er iets mis is gegaan met de kamers inchecken want het hotel verwachtte ons niet. Het duurde dus eventjes maar later werden we geroepen en moest de kamerindeling anders gedaan worden omdat ze niet alle kamers nog beschikbaar hadden. Nadat dit allemaal was opgelost en geregeld konden we eindelijk na de kamer en kon je je spullen uitruimen. Caressa en ik sliepen samen op een kamer, gelukkig hadden wij een opgeknapte kamer met mooi uitzicht op zee. Nadat we alle spullen hadden uitgepakt ben ik samen met Chiara en Britty een wandeling langs de boulevard en het strand gaan maken. Om 18.30 hadden we het avondeten in het hotel en na het avondeten had je tot 22.00 uur vrije tijd; je kon je dan eventueel klaarmaken voor als je mee opstap ging om 22.00 uur. Als je niet mee ging op stap moest je om 22.00 uur in het hotel blijven en kon je kiezen om hier wat te gaan doen. Ik had gekozen om samen met Britty mee te gaan en we gingen naar de Crazy Frog, dit duurde tot 00.00 uur, vervolgens gingen we terug naar het hotel en hier moest je je uitschrijven zodat de leraren wisten dat je in het hotel aanwezig was, dit gedaan te hebben ging je naar je eigen kamer en ga je daar slapen. Morgen gaan we naar Barcelona en naar de mont juic. Tot nu morgen!